Sobre el Profit Warning de BMW

BMW va reduir ahir les seves expectatives de resultats per 2018: el marge operatiu del negoci d’autos es quedaria per sobre del 7% (vs 8-9% en les guies anteriors) i els ingressos caurien lleugerament (vs plans anteriorment). La cotització va caure un 5,3%. L’impacte en el rendiment del fons va ser del -0,15. En conjunt vam tancar el dia plans, amb una rendibiliat acumulada l’any de l’1,8%.

En contra del que hem vist en alguns titulars de premsa, la principal raó d’aquest ajust no és l’impacte de la guerra comercial, encara que BMW si ho cita com 3a causa (la incertesa hauria pressionat a la baixa els preus a Xina). La principal raó és l’entrada en vigor dels estàndards WLTP, els test d’emissió estandaritzats a nivel mundial de gasos, que inclouen condicions de conducció real. La data límit per tenir els cotxes llests era aquest setembre. BMW explica que ells es van avançar en la preparació i certificació (que és on hi ha hagut el coll d’ampolla sembla) dels motors, i estan oferint gairebé totes les variants de model. A la presentació de resultats del 2on trimestre el 2 d’agost ja ho van dir també. No obstant això a nivell de sector ha suposat “distorsions en l’oferta i increment del nivell competitiu” (reducció de preus). BMW ha respost ajustant la producció (a la baixa) per mantenir un bon nivell de rendibilitat, la qual cosa finalment li ha portat a ajustar les guies per a l’any.

Per justificar el preu actual de l’acció (79EUR) via valoració fonamental hem de suposar que el marge d’auots es manté al 7% d’ara endavant (un 7% en autos es tradueix en un 8% a nivell de grup per l’efecte de la Divisió de Finançament), i que els ingressos cauen a ritmes del 5% anual fins a 2020. Pensem que l’escenari que està descomptant el mercat és excessivament pessimista. A més els dos factors que estan pesant més sobre l’acció (la guerra comercial i, ara, la WLTP) difícilment poden empitjorar: els aranzels ja són del 25% en tots dos sentits (Xina/EUA) i els estàndards WLTP ja estan fixats. Si suposem que els ingressos es queden plans fins a 2020 i que el marge operatiu d’autos cau al 7% aquest any i recupera un 8% els següents anys (quan ja no hi haurà efecte WLTP), la valoració és de 140EUR.

Com sabeu ja mantenim un % d’exposició a aquest valor moderat (< 3% del patrimoni) a causa de les incerteses que té respecte al diéselgate, l’electrificació i l’autoconducción. Davant l’opció de sortir del valor o mantenir-ho pensem que és millor la segona. Creiem que, a part del risc “final de cicle” (que encara no veiem), té molt risc descomptat, per la qual cosa és una de les accions VALOR que ens poden anar bé en cas que el mercat canviï d’estil (de GROWTH a VALUE), o en cas que l’empresa o el sector aconsegueixin resoldre alguna de les incerteses.

This entry was posted in Notes gestió. Bookmark the permalink.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.